Beweegprogramma InterviewMe

Omdat in beweging komen stap 1 is ter voorbereiding op het vinden van werk, werkt InterviewMe veel samen met enthousiaste en professionele partners. Het beweegprogramma van InterviewMe is er om te trainen onder professionele begeleiding omdat je bijvoorbeeld een chronische ziekte of aandoening hebt. Tijdens de beweegprogramma’s train jij in een energieke en sociale omgeving, waarbij je werkt aan jouw herstel of opbouw.

 

 

 

Dit fitness beweegprogramma duurt 12 weken waarbij er 1 x per week in groepsverband gesport wordt en je daarnaast zelf ook nog aan de slag gaat. Het sporten zal buiten gebeuren op een passende locatie, vaak in een park of iets dergelijks. Essentieel in dit programma is de dynamiek in de groep in combinatie met de aandacht voor het individu.

 

Voordelen:

  • Fysiek en mentaal weerbaarder worden door verschillende oefeningen, ook in spelvorm
  • Sociale contacten met andere mensen
  • Voldoende aandacht voor het individu
  • Professioneel onderlegde coaches met oog voor jouw klachten/doelen
  • Gezondheidsdoelen en fitheidsdoelen worden per intake vastgesteld
  • Handige tips over kleding, voeding en blessures
  • De trainingen zijn op maat zodat het voor iedereen haalbaar is
  • Het plezier in trainen wordt gestimuleerd
  • Lichaam en geest worden geprikkeld
  • Zelf thuisoefeningen ter bevorderen van herstel 
  • Heerlijk in de buitenlucht!

Mindfulness training

De mindfulness cursus welke optioneel in ons werkfit traject wordt aangeboden, leert deelnemers een aantal basisprincipes uit de mindfulness, zodat deze dagelijks zelf kunt toepast kunnen worden. Iedere week wordt een andere mindfulness techniek behandeld. Men leert hoe gedachten, emoties en lichamelijke sensaties geobserveerd kunnen worden. Waardoor bewust wordt gemaakt van automatische gedachte- en gedragspatronen en die vervolgens kunt doorbreken door andere keuzes te maken.

 

De deelnemers leren:

•           Hoe mindfulness toegepast kan worden in het dagelijkse leven

•           Hoe er meer rust in je hoofd gecreëerd kan worden

•           De stroom aan gedachten wat meer op afstand te zetten

•           Met een vernieuwde blik te kijken naar alles in het leven, ook wat stress en frustratie geeft

•           Herkennen van automatische reacties, waardoor men bewust ook een andere keuze kan maken die beter is

•           Beter te focussen op wat zij aan het doen zijn

•           Hoe eigen gedachten energie slurpen en hoe hier ook anders mee om te gaan 

•           Hoe men vriendelijker wordt voor zichzelf